Консультаційний форум «Методично-дидактичні аспекти діяльності асистента вчителя та асистента вихователя закладів освіти Білицької ТГ: практика, досвід, новаторство»
За ініціативи комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Білицької селищної ради» у співпраці з гуманітарним відділом виконавчого комітету Білицької селищної ради й комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Новосанжарської селищної ради у залі засідань гуманітарного відділу 15 жовтня 2024 року було проведено консультаційний форум «Методично-дидактичні аспекти діяльності асистента вчителя та асистента вихователя закладів освіти Білицької ТГ: практика, досвід, новаторство». Цільова аудиторія заходу-асистенти вчителя та вихователя зі стажем роботи до трьох років.
Відразу всіх присутніх привітала й познайомила зі станом інклюзивного навчання в закладах освіти Білицької ТГ директор КУ «Центр ПРПП Білицької селищної ради» Віра Калюжна. Очільник гуманітарного відділу виконавчого комітету Білицької селищної ради Іван Данько побажав учасникам зібрання плідної роботи й наголосив на вагомості діяльності цієї педагогічної спільноти в освітньому процесі. Роботу форуму розпочала інтерактивною грою «Знайомство» психолог КУ «Центр ПРПП Білицької селищної ради» Тетяна Алексенко й в подальшому представила учасникам заходу положення про розподіл обов’язків між учасниками команди психолого-педагогічного супроводу. Про історичне підґрунтя інклюзивного навчання повідала консультант КУ «Центр ПРПП» Алла Нішкур. Залучені до заходу спікери, директор КУ «ІРЦ» Новосанжарської селищної ради Оксана Черненко й фахівець-консультант цієї установи Катерина Гаврилюк, розповіли про законодавчо-нормативну базу, посадові обов’язки асистента вчителя та вихователя і їх роль у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу. Власні напрацювання, нові підходи й перші кроки в реалізації індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти продемонструвала асистент вихователя Білицького ЗДО «Дзвіночок» Віта Ісай. Досвідом про особливості роботи над щоденником спостереження, що є «компасом» для асистента вчителя, поділилася асистент учителя Бутенківського ліцею ім. Ю П. Дольд-Михайлика Катерина Дика. До професійної педагогічної майстерні по оформленню портфоліо здобувача освіти з особливими освітніми потребами запросила асистент учителя Білицького ліцею №1 Валентина Іванченко. Напередодні заходу учасники форуму заповнили реєстраційну гугл-форму, у якій визначили свої професійні запити. Частина з них була висвітлена у змісті заходу. А обговорення інших проблемних питань стало приводом для проведення дискусійної панелі, зокрема порушили тему освітніх втрат дітей з ООП, говорили про особливості навчання таких учнів в умовах воєнного стану. Деякі інші питання внесені у річний план діяльності педагогічної спільноти. На завершення роботи консультаційного форуму хвилини рефлексії із застосуванням казкотерапії організувала психологиня центру професійного розвитку педагогічних працівників Тетяна Алексенко. Учасники заходу обмінялися враженнями, акцентували увагу на результатах роботи форуму, відмітили значний позитив від живого спілкування. Знання, як і небеса, повинні належати всім. Асистент учителя й вихователя, як ніхто інший в навчальному процесі, у постійних пошуках індивідуального підходу створює безбар’єрний простір, рівний доступ до освіти кожній дитині з ООП.